17 Νοεμβρίου 2013

Χρήση δικτύων 3G και 4G εν πτήσει



Ελάχιστες ώρες έπειτα από την απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) να επιτρέψει την χρήση φορητών ηλεκτρονικών συσκευών κατά τη διάρκεια όλων των φάσεων μιας πτήσης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε το «πράσινο φως» στις αεροπορικές εταιρείες ώστε να προσφέρουν στους επιβάτες τους πρόσβαση στο διαδίκτυο μέσω συνδέσεων 3G και 4G κατά τη διάρκεια των πτήσεων.

«Αυτό σημαίνει ότι εφεξής, το φάσμα για 3G (UMTS) και 4G (LTE) επικοινωνίες μπορεί να χρησιμοποιείται σε ύψος άνω των 3.000 μέτρων (10.000 ποδών). Μέχρι τώρα, μόνο οι 2G (GSM) συνδέσεις επιτρέπονταν σε αεροσκάφη που πετούσαν εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.», ανέφερε η Κομισιόν στο δελτίο Τύπου που εξέδωσε την Πέμπτη. Για την υλοποίηση του παραπάνω μέτρου, πρόκειται να θεσπιστούν μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου, οδηγίες υπό την επίβλεψη της EASA, σχετικά με την χρήση των ηλεκτρονικών συσκευών και mobile broadband συνδέσεων στα αεροσκάφη που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η κίνηση αυτή έρχεται σαν απάντηση στις αυξανόμενες απαιτήσεις από τους επιβάτες, οι οποίοι δείχνουν σαφή προτίμηση στο να γράφουν μηνύματα SMS και e-mail από το να πραγματοποιούν κλήσεις κατά τη διάρκεια των πτήσεων, καθώς ο όγκος των δεδομένων που αποστέλλονται εν πτήσει ξεπερνάει αυτόν των φωνητικών κλήσεων, σύμφωνα με την Κομισιόν. Οι αεροπορικές εταιρείες θα διατηρήσουν τον έλεγχο των υπηρεσιών που θα προσφέρουν στους επιβάτες τους, καθώς για να γίνει εφικτή η παροχή πρόσβασης στο διαδίκτυο εν πτήσει, θα πρέπει να εφοδιάσουν τα αεροσκάφη τους με εξελιγμένα συστήματα δικτύωσης και επικοινωνίας, τα οποία θα κάνουν χρήση των ήδη υπαρχόντων φασματικών περιοχών για 3G και 4G επικοινωνίες. Τα συστήματα αυτά θα συνδέονται με το έδαφος μέσω δορυφορικής σύνδεσης και θα χρησιμοποιούν σήματα χαμηλής ισχύος εκπομπής ώστε να διασφαλισθεί ότι δεν θα υπάρξουν παρεμβολές με άλλα συστήματα επικοινωνίας και ναυτιλίας των αεροσκαφών, πρόσθεσε η Επιτροπή.

Η σύνδεση στο διαδίκτυο εν πτήσει πάνω από την Ευρώπη μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα ακριβή. Οι επιβάτες υφίστανται χρεώσεις διαμεταγωγής (roaming) από τον πάροχο δικτύου στον οποίο ανήκουν και οι χρεώσεις αυτές συνήθως ανήκουν στην πιο ακριβή υπάρχουσα τιμολογιακή κατηγορία, σε αντίθεση με τις επίγειες χρεώσεις διαμεταγωγής, όπου υπάρχει μικρότερη χρέωση για χρήση εντός χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα αεροσκάφη που θα προσφέρουν τις broadband υπηρεσίες σύνδεσης, θα διαθέτουν μια μονάδα ελέγχου δικτύου (NCU - Network Control Unit), η οποία θα λειτουργεί ως παρεμβολέας ο οποίος θα αποτρέπει τις φορητές συσκευές από το να συνδέονται και να παρεμβάλλουν με τα επίγεια συστήματα. Διασφαλίζουν έτσι ότι όλες οι συσκευές που χρησιμοποιούνται εν πτήσει θα μπορούν να συνδεθούν μόνο με το σταθμό βάσης του αεροσκάφους (ABS - Aircraft Base Station), ο οποίος διαθέτει κεραία που διατρέχει την καμπίνα των επιβατών και στην οποία συνδέονται οι συσκευές. Για λόγους ασφαλείας, οι υπηρεσίες αυτές θα είναι διαθέσιμες σε ύψος πτήσης άνω των 3.000 μέτρων, καταλήγει η Κομισιόν.

Οι νέοι κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακολουθούν στενά τους αντίστοιχους κανόνες που θέσπισε η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπλοΐας (FAA) των ΗΠΑ στα τέλη Οκτωβρίου, οι οποίοι ήραν την απαγόρευση χρήσης προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης.

πηγη: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=378208

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου